Forum Nasza Szkapa Strona Główna Nasza Szkapa
forum ło qniach


odwiedź naszą stronę:

www.naszaszkapa.pl



Nie pytaj, co Szkapa może dać Tobie. Zapytaj, co Ty możesz dać Szkapie?

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KODEKS DYSKUTANTA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasza Szkapa Strona Główna ->
Kodeks dyskutanta
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
T.B.
koniuszy


Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 5648
Skąd: Koziegłowy koło Poznania

PostWysłany: Sob. 01 Paź. 2005, 14:53    Temat postu: KODEKS DYSKUTANTA Odpowiedz z cytatem


I. Postanowienia ogólne.

1. Niniejszy kodeks dyskutanta to zbiór zasad, które obowiązują zarówno Ciebie, jak i gospodarza forum oraz moderatorów. Możesz korzystać z forum "Nasza Szkapa" tylko pod warunkiem zaakceptowania tych zasad. Zarejestrowanie się oznacza całkowitą akceptację kodeksu dyskutanta.

2. Warunkiem uzyskania statusu użytkownika forum "Nasza Szkapa" (uczestnika dyskusji) jest pomyślne przejście procesu rejestracji. Wymagane jest określenia przynajmniej unikalnego pseudonimu i podania ważnego adresu e-mail. Pod podany adres e-mail system prześle kod aktywacyjny, za pomocą którego użytkownik forum będzie mógł dokonać pierwszego logowania.

3. Zarejestrowanie użytkownika w wieku poniżej 13 lat wymaga zgody rodziców. Pod podany podczas rejestracji adres e-mail system prześle informacje na temat sposobu udzielenia takiej zgody.

4. Użytkownik powinien informować o każdorazowej zmianie swojego adresu e-mail.

5. Forum "Nasza Szkapa" jest udostępniane bez żadnego rodzaju gwarancji. Administrator nie odpowiada za ewentualne szkody spowodowane korzystaniem z tego forum.


II. Dane osobowe, prywatność i bezpieczeństwo.

1. Podczas rejestracji na forum nie musisz podawać swojego imienia i nazwiska. Możesz użyć pseudonimu. Aby się zarejestrować, powinieneś jednak podać działający adres e-mail. Bez tej informacji rejestracja nie jest możliwa. Administrator zapewnia pełną anonimowość wszystkim uczestnikom oraz nie przekazuje też Twoich danych osobom trzecim. To Ty decydujesz jakie Twoje dane mają zostać zamieszczone na forum.

2. Nie publikuj bez zgody autorów całości ani fragmentów prywatnych wiadomości, które otrzymałeś. Pamiętaj, że są to wiadomości prywatne i takimi powinny pozostać.

3. Nie zamieszczaj publicznie żadnych telefonów ani adresów bez zgody ich właścicieli. Takie postępowanie jest naruszeniem cudzej prywatności i złamaniem ustawy o ochronie danych osobowych.

4. Administrator forum nie może zagwarantować stuprocentowej ochrony informacji. Jeśli masz podejrzenia, że bezpieczeństwo forum "Nasza Szkapa" jest zagrożone, skontaktuj się z administratorem.


III. Treść wiadomości.

1. Część forum zatytułowana "Konie, jeźdźcy i jeździectwo ..." służy do zamieszczania wiadomości zgodnych z szeroko rozumianą tematyką końską.

2. Posty o innej tematyce zamieszczamy w pozostałych działach. Tematyka powinna być zgodna z opisem działu, widocznym pod jego tytułem.

3. Jesteś prawnie i etycznie odpowiedzialny za wszystko, co publikujesz na forum. Jesteś więc zobowiązany do przestrzegania prawa autorskiego, zachowania prywatności i innych zasad określonych w polskim prawie.

4. Używanie słów wulgarnych jest niemile widziane - wśród użytkowników forum są dzieci! W wyjątkowych sytuacjach, jeśli już koniecznie musisz ich użyć, postaraj się we właściwy sposób je wykropkować lub zastapić znakami: #$!% - odbiorca zrozumie Twoje intencje. Nie używaj wulgaryzmów w tematach (tytułach) wiadomości.

5. Staraj się unikać informacji drastycznych, nie epatuj nimi użytkowników forum - są wśród nich dzieci! Jeżeli informacje, które chcesz podać są drastyczne - poinformuj o tym w tytule wątku. Nie każdy jest na tyle odporny, aby np. oglądać zdjęcia czy czytać informacje o bestialstwie.

6. Nie powinieneś zamieszczać na forum ofert, reklam, opinii, ogłoszeń które mają służyć wyłącznie reklamie towarów (w tym zwierząt) lub usług.

7. W wyjątkowych wypadkach administrator może wyrazić zgodę na zamieszczenie ogłoszenia. Dotyczy to w szczególności pomocy koniom oraz miejsc pracy przy koniach.

8. Na forum nie powinieneś też umieszczać linków do innych stron internetowych, służących wyłącznie reklamie tych stron.

9. Administrator nie jest ani wydawcą, ani autorem wypowiedzi umieszczanych na forum "Nasza Szkapa" przez jego użytkowników, a umożliwia jedynie ich przechowywanie i przeglądanie. W związku z tym administrator nie może odpowiadać za treść wypowiedzi oraz skutki z nimi związane.

10. Wiadomości wysłane przez uczestników forum są publikowane natychmiast, a przed ich publikacją nie są sprawdzane przez administratora ani przez moderatorów. Dlatego też administrator ani moderatorzy nie mogą być odpowiedzialni za nieusunięcie wypowiedzi sprzecznej z kodeksem dyskutanta, dobrymi obyczajami albo obowiązującym prawem.

11. Jeżeli zobaczysz na forum wiadomość, która może łamać prawo lub naruszać godność jakiejkolwiek osoby trzeciej, powiadom o tym administratora.

12. Imiennie o osobach, instytucjach, organizacjach, np. klubach i ośrodkach jeździeckich - piszemy tylko dobrze. Piętnujemy tylko zjawiska i to w sposób uniemożliwiający identyfikację osób, miejsc i zdarzeń.


IV. Zasady umieszczania i forma wiadomości.

1. Zanim napiszesz nowy temat na forum lub zanim o coś zapytasz - powinieneś najpierw sprawdzić w forumowej wyszukiwarce czy taki temat nie był już poruszany? Upewnij się, że takiego tematu na forum jeszcze nie było.

2. Staraj się, aby tytuł wątku lub wiadomości odpowiadał jego/jej zawartości.

3. Wiele osób korzysta z rozdzielczości 800x600. Podpis (grafika i tekst) nie powinien więc przekraczać wymiarów 400 na 70 pikseli. Dłuższy podpis będzie wspomnianym osobom utrudniał czytanie forum.

4. Pamiętaj o użytkownikach, którzy korzystają z łączy wolniejszych niż Twoje. Staraj się nie umieszczać bezpośrednio na forum zbyt licznych zdjeć ani innej grafiki, która może obciążać i utrudniać pobieranie wiadomości. Zamiast zdjęć możesz umieść linki do nich. Jeżeli już chcesz umieścić zdjęcie na forum, to staraj się aby nie było ono szersze niż 600 pikseli, wyższe niż 400 pikseli i nie zajmowało więcej niż 100 kilobajtów. Dbaj o to, aby nie było zbyt wiele takich zdjęć na jednej stronie wątku.

5. Na forum nie piszemy na akord. Nie ma nagród za liczbę wysłanych postów ani rozpoczętych wątków. Staraj się łączyć swoje myśli w większą całość. Jeśli np. masz napisać tylko "Spoko!" - napisz to przy okazji zamieszczania innej, dłuższej i zawierającej jakąś treść wiadomości.

6. Nie wklejaj obszernych informacji ściągniętych z Internetu. Podaj do nich link.

7. Na forum "Nasza Szkapa" wiadomości piszemy wyłącznie w języku polskim. To samo dotyczy cytowanych utworów literackich. Jeśli dobro wiadomości, potwierdzenie prawdy itp. wymaga cytatu obcojęzycznego - zamieść choćby skrótowe tłumaczenie takiego tekstu. Odstępstwem od tej reguły mogą być ewentualnie krótkie sentencje umieszczane w podpisie.

8. Nie utrudniaj innym czytania poprzez pisanie całych postów:
- CAPSLOKIEM
- boldem
- sChODkAmi
- nowomową typu "koffam", "tesh"
gdyż drażni to niektórych dyskutantów ponad wszelką miarę i może ich prowokować do napaści na Ciebie.

9. Staraj się eliminować ze swojej wiadomości jak najwięcej literówek, błędów ortograficznych, gramatycznych, stylistycznych i innych, a także błędów w stosowaniu możliwości technicznych forum. Pomoże Ci w tym funkcja podglądu wiadomości przed jej wysłaniem.


V. Zasady dobrego współżycia.

1. Każdy użytkownik forum może zachęcać do dyskusji i stymulować ją przez rozpoczynanie ciekawych wątków i aktywność na forum.

2. Użytkowników forum "Nasza Szkapa" powinny cechować kultura osobista i szacunek dla poglądów innych użytkowników.

3. Staraj się stosować ogólne zasady współżycia społecznego.

4. Jeżeli jesteś nowy - miele będzie widziane przywitanie się, przedstawienie siebie i swoich koni. Zyskasz tym sympatię dotychczasowych użytkowników i łatwiej będzie Ci znaleźć się wśród nas.

5. Nie atakuj osobiście innych uczestników forum w swoich wypowiedziach. Możesz atakować i podważać ich poglądy czy opinie, ale nie atakuj ich autorów.

6. Nie bloguj. Staraj się nie zmuszać innych użytkowników forum do przedzierania się przez liczne wiadomości typu "Dzisiaj u nas leje". Do tego służą blogi.

7. Nie czatuj. Staraj się nie zmuszać innych użytkowników forum do przedzierania się przez Twoj dialog z kolegą lub koleżanką, dotyczący np. Waszego i tylko Waszego spotkania na przystanku o osiemnastej. Do tego służą prywatne wiadomości, GG, czaty itp.

8. Staraj się spełniać zwykłe, grzecznościowe prośby innych użytkowników forum, dotyczące samego forum.

9. Pamiętaj, że na forum nie rozmawiasz z ekranem tylko z żywymi ludźmi, mającymi swoją godność, uczucia, ambicje i wszelkie inne ludzkie cechy.

10. Jeśli nie odpowiada Ci zachowanie lub masz uwagi dotyczące wypowiedzi konkretnego uczestnika, to do Ciebie należy rozstrzygnięcie tej sprawy. Możesz po prostu nie czytać napisanych przez niego wiadomości. Możesz wysłać do niego prywatną wiadomość z upomnieniem. Jeśli to nie pomoże, poproś o pomoc moderatora, wysyłając do moderatora prywatną wiadomość.

11. Administrator forum nie zajmuje się rozstrzyganiem konfliktów między uczestnikami. Na forum stosujemy zasadę, że każdy jest odpowiedzialny za własne zachowanie i za własne wypowiedzi.

12. W dyskusji nie wymagaj od administratora i moderatorów więcej niż od siebie. To też są po prostu uczestnicy forum.


VI. Prawa autorskie.

1. Nie umieszczaj na serwerze forum materiałów chronionych znakiem Copyright, o ile nie są to Twoje materiały. Jeśli cytujesz tekst spoza forum, podaj źródło i/albo autora.

2. Publikując coś na forum, zachowujesz prawa autorskie do swojej wypowiedzi. W momencie wysłania swojej wypowiedzi, zgadzasz się jednak na jej publikację w Internecie. Zgadzasz się też na wykorzystanie całości lub jej fragmentów przez innych uczestników forum w ramach tego forum, np. umożliwiając im odniesienie się do niej. Wyrażasz również zgodę na kopiowanie i archiwizację Twoich publikacji przez administratora podczas wykonywania kopii zapasowych bazy danych forum.

3. Jeśli chcesz wykorzystać poza forum wypowiedź innego uczestnika forum, na przykład umieszczając tę wypowiedź na Twojej stronie internetowej, to musisz najpierw uzyskać zgodę jej autora.

4.Podpis i emblemat należy do konkretnego użytkownika forum. Nie wykorzystuj ikonek, grafik ani tekstów, które ktoś umieścił wcześniej w swoim podpisie lub emblemacie. Chyba, że za jego zgodą.


VII. Moderatorzy i zasady moderacji.

1. Moderator jest jednym z uczestników forum "Nasza Szkapa", jednak uprawnionym do oceniania jakości wiadomości publikowanych na forum. Jego obowiązkiem jest stosowanie się do zasad określonych niniejszym kodeksem dyskutanta i działanie w granicach określonych jego zapisami.

2. Celem moderacji jest zapobieżenie łamaniu niniejszego kodeksu dyskutanta, zasad netykiety oraz obowiązującego prawa.

3. Praca moderatora jest dobrowolna i społeczna. Moderator nie ma określonego czasu pracy.

4. Uprawnienia moderatora nadaje i/lub odbiera uczestnikowi forum administrator.

5. Jeśli moderator nie dopuści się ciężkiego naruszenia kodeksu dyskutanta, netykiety lub obowiązującego prawa - jego funkcja jest dożywotnia lub trwa do złożenia rezygnacji przez niego samego.

6. Kandydatów na nowych moderatorów mogą przedstawić administratorowi wyłącznie inni moderatorzy. W przypadku ich braku - moderatorów wybiera administrator sam.

7. Moderatorzy mają dostęp do narzędzi umożliwiających edycję lub całkowite kasowanie wpisów oraz do narzędzi umożliwiających przenoszenie wiadomości lub całych wątków pomiędzy działami forum.

8. Moderatorzy mogą dokonać zmiany w wiadomości na wniosek jej autora, pod warunkiem, że taka zmiana nie pozbawi sensu żadnej innej wiadomości.

9. Moderatorzy mogą składać wnioski do administratora o blokowanie wpisów wskazanego użytkownika oraz - w ostateczności - o usunięcie wskazanego użytkownika z forum.

10. Moderatorzy mają prawo i obowiązek podejmowania wszelkich, dopuszczonych przez kodeks dyskutanta działań w celu utrzymywania spokoju w społeczności forum "Nasza Szkapa".

11. Dyskusje związane z konkretnymi przypadkami moderacji forów, usuwania wiadomości, odmowy dostępu i ostrzeżeń powinny być prowadzone tylko za pośrednictwem prywatnych wiadomości albo poczty elektronicznej między zainteresowanymi stronami.

12. Moderatorzy nie mogą sami łamać niniejszego kodeksu dyskutanta ani wykorzystywać swej pozycji i swoich możliwości do faworyzowania albo atakowania innych dyskutantów.

13. Moderatorzy kontrolują również przestrzeganie kodeksu dyskutanta przez administratora i mogą stosować wobec niego wszystkie sankcje przewidziane w tym kodeksie.


VIII. Możliwe skutki niezastosowania się do kodeksu dyskutanta.

1. Niezastosowanie się przez użytkownika lub kilku użytkowników forum do niniejszego kodeksu dyskutanta może spowodować usunięcie postów, tematów, czy też zamknięcie całego wątku przez moderatorów, a także represje ze strony pozostałych użytkowników forum.

2. Moderatorzy mają prawo modyfikowania wiadomości innych użytkowników, poprzez usuwanie części wiadomości łamiącej kodeks dyskutanta.

3. Usuwane mogą być wiadomości łamiące niniejszy kodeks dyskutanta, a także sprzeczne z prawem, uwłaczające ludzkiej godności, czy obrażające czyjekolwiek uczucia.

4. Łamiąc postanowienia kodeksu dyskutanta powinieneś liczyć się z tym, że możesz zostać pozbawiony prawa wypowiadania się na forum.

5. Jeśli Twoja wypowiedź na forum złamie obowiązujące w Polsce prawo i odpowiednie służby - np. prokuratura lub UOP - zażądają od administratora przekazania im posiadanych informacji o Tobie, administrator będzie zmuszony to zrobić. W oparciu o dodatkowe dane uzyskane od Twojego dostawcy Internetu lub operatora telekomunikacyjnego, służby te będą mogły ustalić z dużym prawdopodobieństwem Twoje dane personalne i pociągnąć Ciebie do odpowiedzialności. Dotyczy to między innymi wzywania do nienawiści rasowej, gróźb karalnych i pornografii.


konik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasza Szkapa Strona Główna ->
Kodeks dyskutanta
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group